:: Di Sebalik Kegagalan Ada Kejayaan ::

:: Di Sebalik Kegagalan Ada Kejayaan ::

btul kata MAK tanpa usaha kita tidak akan berjaya...
Pada tahun 2010 x silap aku..aku ditempatkan di
 POLITEKNIK TUANKU SYED SIRAJUDDIN....
masa tu aku ambik kos RANGKAIAN (IT)
aku mula blajaq laa bab it ny tp apa pun x msuk pala x pham...heheh
lepas exam sem 1....tup tup kputusan kuaq....mcm nak luruh jantung aku dbuatnya
aku x cek kputusan sbb aku bertolak gp pahang ada knduri 
tp kawan aku yg cek..dia ckp aku fill hardware...
hah hancuq hati aku...tp apa nak wat da terlambat untuk mnyesal kan3...



masa sem 2 pulak sama jugak...aku tetap truskan usaha aku....aku pass da subjek sem 1..almamduliilah...aku truskan usaha aku tp sapa yg tau kan dalam hati ni mcm ada rasa dipinggir ngan kawan3 sbb aku kna g kelass sorang2 kawan n mak n abah jaa bg smangt kat aku....exam sem 2 pun aku fill gak....tp sku tpp sabaq untuk teruskan lg usaha aku sbb aku nak segulung dip untuk mak n abah aku..

.

aku teruskan dengan sem 3 dgn harapan aku akan terus berjaya.....aku x kisah da orang nak ckap apa janji aku lulus dalam exam.....masa dekat2 exam tu aku sampai x tidoq laa tkut punya pasal...mana nak pkiaq psai LI g da laa mata kredit ada 31 jaaa...ckup 42 bwu aku boleh g LI...aduhh makin exam makin serabut aku dbuatnya....hmmm aku asa mcm aku x dpt p LI..lantak laa janji aku kna bg lulus semua dulu bwu aku dpt p LI......masa exam aku baca buku..sabaq,tekun..pjuk diri kalu nak tido lpas exqam nanti boleh tidoq..sekarang masa dpan aku penting.....berdoa aku siang mlm...akhinya peperisaan berlalu mcm tu jaaa......
tpat 12 DISEMBER keputusan keluaq.....kwn3 aku semua atq msj tnya aku mcm mana neh....
huhhh.....mcm nak luruh jantung dibuatnya....bilaa aku bkak jaa...aku caqi dulu kat status tu perkataan GAGAL..tp x da punn upa..upanyaa aku lulus semua...dan mata kredit aku 46 mananya aku da bleh p LI..x sia2 kan usaha aku selama ny.....ALHAMDULILLAH....BETUL KATA MAK N ABAH WALAUPUN KAKAK GAGAL SEKARANG PERCAYALAH BAHAWA 1 HARI NANTI MESTI ADA KEJAYAAN...=)




0 comments:

Post a Comment